Είναι ωραίοι οι ποδηλάτες της Αθήνας (κείμενο και φωτό από aka)


podilates01

Οι ποδηλάτες της Αθήνας είναι ωραία άτομα και συνειδητοποιημένα. Ενδιαφέρονται για το κλίμα, την εξάντληση των φυσικών πόρων, την πόλη στην οποία ζουν και την καθημερινότητα όλων μας. Το 2007 έδρασαν για την Πάρνηθα, διαδήλωσαν για ποδηλατοδρόμους, έφεραν τα ποδήλατα στο μεγάλο αντιπολεμικό συλλαλητήριο και τη σιωπηλή διαδήλωση των bloggers για τα δάση. Το 2008 ξεκίνησε δυναμικά, με ποδηλατοπορεία υποστήριξης της δημιουργίας μητροπολιτικού πάρκου στο χώρο του πρώην αεροδρομίου, στο Ελληνικό, και ενάντια στην τσιμεντοποίησή του (δείτε www.podilates.gr).

podilates05

Σημείο εκκίνησης το Σύνταγμα, απ’ όπου αναχωρήσαμε στις 10:30, προκαλώντας ολιγόλεπτη ενόχληση στους οδηγούς που έτυχε να περνούν από το κέντρο της Αθήνας το Κυριακάτικο πρωινό. Η ενόχληση ήταν κομματάκι μεγαλύτερη πιο κάτω, όταν οι ποδηλάτες έφραζαν τις κάθετες οδικές αρτηρίες για να περάσει η πολύχρωμη χαρούμενη πορεία. Στο πλήθος των ποδηλατών μετρούσες αρχάριους, περιστασιακούς, επαγγελματίες, οργανωμένους, ψαγμένους, χαλαρούς, τρελαμένους, νεότατους, πιο μεγάλους. Όλοι με τεράστια χαμόγελα. Τέλεια μέρα, λαμπερή, άδειοι οι δρόμοι μπροστά μας, ποδηλατούσαμε χωρίς τον κίνδυνο να μας τσακίσουν απρόσεχτοι βιαστικοί οδηγοί και λεωφορεία.

podilatew18

Συνοδοί σε όλη την πορεία, δύο από τα αδέσποτα του Συντάγματος, τα οποία στους στενούς δρόμους περπατούσαν καταμεσής στο αντίθετο ρεύμα, ελαττώνοντας την ταχύτητα των αντίθετα κινούμενων οχημάτων. Μας ακολούθησαν μέχρι το Ελληνικό, με μικρές στάσεις για νερό από φιλικότατους ποδηλάτες.

poilates65

Στα ενδιαφέροντα της πορείας συγκαταλέγονται και τα ‘απεργο-ποδήλατα’, ποδήλατα παραγωγής ενός γερμανικού εργοστασίου υπό εργατική κατάληψη. Το ποδήλατο έφερε με ομαδική παραγγελία ο Σπόρος.

Στο χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού η φύση μύριζε αγριολούλουδα! Εκπληκτικό! Τα χορταράκια και τα αγριολουλουδάκια ευωδίαζαν, σε πλήρη αντίθεση με την τσιμεντούπολη δίπλα τους. Μέσα στον τεράστιο χώρο συναντήσαμε κι άλλους διαδηλωτές, χωρίς ποδήλατα εκείνοι, αλλά με πανό και δεντράκια. Πρόσκοποι, λυκόπουλα, μαθητές, δημότες και εργαζόμενοι στις τοπικές αρχές φύτευαν δεντράκια σε διαφορετικά σημεία. (Πλήρες φωτορεπορτάζ των δράσεων εδώ κι εδώ)

 

podilates36

Και οι ποδηλάτες όμως είχαν τον ίδιο τελικό στόχο. Απογειωθήκαμε από τον χιλιοπατημένο αεροδιάδρομο και με τα τρυπάνια που κουβαλούσαμε ανοίξαμε 1-2 πράσινες τρύπες στο τσιμέντο.

podilates15

Advertisements

21 thoughts on “Είναι ωραίοι οι ποδηλάτες της Αθήνας (κείμενο και φωτό από aka)

  1. Το ξέρω ότι διακινδυνεύω να με κάνεις μόνιμο ban από το βλόγιό σου, αλλά θα είμαι ειλικρινής:

    Ελάχιστα πράγματα σιχαίνομαι στη ζωή μου όσο τους ποδηλάτες μέσα στους δρόμους της πόλης, να μου κόβουν το δρόμο την ώρα που οδηγώ καθώς δεν πάνε δεξιά στη λωρίδα τους αλλά ΣΤΗ ΜΕΣΗ του δρόμου, να με κάνουν να αγχώνομαι μπας και τους κάνω πίτα ή να μπω στο αντίθετο ρεύμα προσπερνώντας τους, να με κάνουν να χάνω τα φανάρια γιατί αγκομαχούν να ανέβουν μια ανηφόρα και να μην σέβονται ΠΟΤΕ τα φανάρια, αντιθέτως να διαμαρτύρονται για τα δικά τουσ δικαιώματα!!!

    Οι ποδηλάτες θα έπρεπε να οδηγούν σε δρόμους που να έχουν προβλεφθεί για ποδήλατα ή στις εξοχές. Τότε όλα θα ήταν καλά. Στην άσφαλτο των Βρυξελλών όπου περνάω ένα σημαντικό μέρος του χρόνου μου καθημερινά παθαίνω κάτι (κακό, κάκιστο!) όταν τους βλέπω και, πίστεψέ με, δεν είμαι η μόνη.

    Και τώτα είμαι έτοιμη για το ban.

  2. Τον περισσότερο οδηγικό μου χρόνο τον έχω περάσει σε δίκυκλα, ποδήλατο και, κυρίως, μηχανή. Οπότε, όπως καταλαβαίνεις, δεν έχω σχεδόν καμμία συμπάθεια για τους οδηγούς αυτοκινήτων – στους οποίους ατυχώς συμπεριλαμβάνομαι, τα τελευταία χρόνια.

    Έτσι σου έχω ποινή χειρότερη και από ban: σε παραδίδω στην οργή της aka και των συναδέλφων της ποδηλατών (αλί, αλί και τρισαλί)!

  3. Με τη μηχανή δεν έχω πρόβλημα. Στα νιάτα μου -πέρυσι δηλαδή, για να μην με προλάβει ο Treble με κακίες- οδηγούσα παπί και παραδέχομαι ότι η απόλαυση είναι άλλη. Αλλά με τα ποδήλατα η σχέση είναι απύθμενου μίσους.Αμετάκλητα.

    Όχι, όχι, έλεος, κάνε μου ban, χίλιες φορές ο αποκλεισμός από τους ειδεχθείς και δαιμονισμένους αλλόφρονες θιασώτες του δίκυκλου!!! Μηηηηηηηηη…..

  4. καλημέρα!
    Η μαύρη αλήθεια είναι ότι ή ΑΘΗΝΑ ΔΕΝ είναι για ποδήλατο.
    Εγώ που μένω βόρεια, οκ, όλα καλά-ο μόνος λόγος που δεν ανεβαίνω πια είναι η μέση μου-που μετά από τόσα ντι-τζει-λίκια, μία ενοχλησούλα-όσο να’ναι-την έχω…
    Για το άλλο που αναφέρεις – τι να πω;
    Ο λόγος (κυρίως) που αρνούμαι να πάρω το του-του είναι ο φόβος μου για τα μηχανάκια (και όχι βέβαια μεγάλου κυβισμού-που δεν είναι μηχανάκια, έτσι;).
    Chumba, έχεις δει ντελιβερά να πετάγεται από στενό;
    (…)
    Οδηγάνε ΤΡΑΓΙΚΑ…

    Όσο για τη μηχανή, ο καλός μου εκτός από του-τού, έχει και μηχανή που αποφεύγω να χρησιμοποιούμε! ΔΕΝ ΜΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΝ!!
    Σαν να μην υπάρχουμε στο δρόμο…

    Εντωμεταξύ, υπάρχει τρομαχτικό πρόβλημα και με τους λεωφορειόδρομους. Γιατί προσπερνάς τα λεωφορεία (επιτρέπεται σε μηχανάκια ο λεωφορειόδρομος) και εμφανίζονται οι ποδηλάτες… θαύμα είναι που δεν τους έχουμε φάει λάχανο…

    Καλό το ποδήλατο αλλά… για τον πεζόδρομο της Ακρόπολης και για τα βουναλάκια. Είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ στην Αθήνα..

    (μην με κάνεις ban, ε;!!)

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ
    (οι Αλκυονίδες δίνουν ρέστα, έβαλα μαύρα γυαλιά, εγώ, που σιχαίνομαι τα γυαλιά ηλίου) (εκτός κι αν προέρχομαι από παροιμιώδη κραιπάλη 🙂

  5. Του πάει το ποδήλατο του Chumba γιατί? Ειδικά όταν από τον άνεμο ανεμίζει και η φράντζα του.
    Αλλά αυτό που σιχαίνομαι από την δική μου πλευρά είναι ότι σε περίπτωση που αποκτήσω ποδήλατο – και δεν είναι μικρή αυτή η πιθανότητα διότι με βολεύει απίστευτα – θα (πρέπει να) μπω αυτόματα και στην οποιαδήποτε ομάδα των ποδηλα-δικυκλ-τ-ιστών!? Ακόμα και πάνω σε ποδήλατο ο καθένας έχει όνομα επίθετο και διαφορετικούς λόγους χρήσης. Τα πήγαμε κάναμε δείξαμε ζητήσαμε δικαιωθήκαμε κλπ. μακριά. Αν θέλεις ποδήλατο παρτο και κάνε. Αν όχι ή δεν μπορείς άστο εκεί που είναι.
    Σε λίγο πάμε για βροχή πάντως για να ησυχάσετε εσείς εκεί!

  6. Βλέπω μεγάλη ανταπόκριση στο θέμα αν και μάλλον κατά του ποδηλάτου. Εγώ τάσσομαι ανεπιφύλακτα με το μέρος της aka και των συντρόφων ποδηλατών. Αφενός διότι προτιμώ τη συλλογική δράση από την ατομική αφετέρου επειδή ξέρω πολύ καλά ότι η aka θα είχε εντοπίσει αμέσως τους «δήθεν» και τους σαχλαμάρες και θα τους τα είχε χώσει η ίδια πριν από εμάς. Στα επί μέρους τώρα:

    @ Theorema και Φαίη
    Αν στην Αθήνα το ποδήλατο είναι επικίνδυνο για όλους, τότε πρέπει η Αθήνα να γίνει πιο φιλική προς το ποδήλατο και τους ποδηλάτες (και προς τους ανθρώπους εν γένει αλλά αυτό είναι μεγάλο θέμα). Προς αυτήν την κατεύθυνση, μου φαίνεται ότι όσο πιο πολλά προβλήματα προκαλούν οι ποδηλάτες στο δρόμο τόσο το καλύτερο. Αυτό με τις Αλκυονίδες πόνεσε…

    @ Σέλμ
    Όλα τα λεφτά και άλλα τόσα. Το θέαμα αν και σύνηθες προ ετών, είναι σαφώς πιο σπάνιο σήμερα.

    @ Treble
    Όπου κι αν πας, οι -σε λίγο καιρό- σύντροφοι συμποδηλάτες σου θα σε βρουν! (και λίγα για τη φράτζα μου). Ευχαριστούμε για τα παρήγορα νέα περί βροχής.

  7. Κι εμένα με ενθουσιάζει η ιδέα του ποδήλατου, εχω μια συνάδελφο , νεαρή και εγκυος συγχρόνως (!) που καθημερινά κυκλοφορεί με το ποδήλατό της , το οποίο το βάζει στο τρένο, όχι ακομη στο μετρό. Της βγάζω το καπέλο….από την άλλη όμως ούτε οι δρόμοι ουτε η νοοτροπία μας ημών των οδηγών των αυτοκινητων είναι τέτοιοι ωστε να επιτρέπουν την άνθηση του είδους.
    Οσο για το μητροπολιτικό πάρκο, μια πονεμενη ιστορία για την οποία θα χρειαστεί να χυθεί ακόμη πολύ δάκρυ
    σε χαιρετω
    ριτς

  8. Στο χωριό Χρυσοχώραφα του Κιλκίς υπάρχει παρέα από γέρους, άνω των 70, ποδηλάτες μιας ζωής. Κάποιοι απ’ αυτούς έχουν πάει ποδηλατικώς στον … Πόντο (Από την εκπομπή ΕΤ3, Αληθινά σενάρια). Και μεις δε βρίσκουμε διαδρομές μες την πόλη; Κυκλοφορώ 5-6 χρόνια με ποδήλατο Θεσ/νίκη. Άποκλειστικά (παρά πέντε).
    Στα ..κυβικά του ποδηλάτου κατέληξα μετά από 3 μηχανές λιωμένες και 2 ..κλεμμένες. Μέγα άγχος η φύλαξη, όπως και το φόρτωνε ξεφόρτωνε στα μακρινά ταξίδια. Τη βροχή και τη λάσπη δεν την υπολογίζω. Ούτε τις πεσιές…. Από Βουλγαρία κάποτε έφερα ένα XLS500 ..με τραίνο, αφού μου κλέψαν την μπροστινή ρόδα. Και ήταν και 23″. Αναμονή 6 μήνες από Ιαπωνία. (Από τότε οδηγώ με σούζα!!!).
    Μην το πιστέψετε!

  9. @ Ritsmas
    Καλημέρα Ριτς. Ηρωίδα η συνάδελφός σου. Αυτή η ιστορία με το πάρκο έχει πολύ ενδιαφέρον – γιατί όμως «δάκρυ»;

    @ Cirut
    Ωραία ιστορία αυτή με το χωριό Χρυσοχώραφα. Πριν τη μηχανή, πέρασα μια δεκαετία αποκλειστικά με ποδήλατο στη Θεσσαλονίκη. Μάχες με πεζούς και παρκαρισμένα αυτοκίνητα στον ποδηλατόδρομο της παραλίας, αέρας μονίμως κόντρα, πάρα πολύ βροχή, ακόμα και χιόνι κάποιες χρονιές. Χειμώνας η καλύτερη εποχή. Η παραλία όλη δική σου και τα χρώματα στη θάλασσα και την Πιερία απέναντι να κάνουν πάρτυ.

  10. Πράγματι η Αθήνα είναι εχθρική προς τα ποδήλατα. Η επιλογή μετακίνησης με αυτό εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους για τη σωματική και ψυχική ακεραιότητα -είναι σχεδόν τρέλα, έχω ακούσει απίστευτες ατάκες οδηγών που έχουν τρακάρει ποδηλάτες, όπως, “Ουπς, δε σε είδα, κυνηγούσα μια μύγα που με ενοχλούσε!”. Η έλλειψη οδηγικής παιδείας στην Ελλάδα είναι τραγική (όπως λέει ο Ιαβέρης: “Δεν ξέρουμε ότι δεν ξέρουμε να οδηγούμε”). Προσπαθώ να μετακινούμαι με ΜΜΜ, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό, σε μια πόλη όπου το σύστημα μεταφορών είναι οργανωμένο γύρω από την αυτοκίνηση. Και οι ποδηλατόδρομοι της Φάνης θα αργήσουν πολύ ακόμα.

  11. Ποδηλατόδρομοι στην Κυψέλη και τον Λυκαβηττό, μια νέα πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την εξόντωση εξυπηρέτηση των ποδηλατών!

  12. Το θέμα του πάρκου εχει πολυ χρημα μέσα του και δύσκολα θα χαθεί ο έλεγχος από τους μεγαλους επιχειρηματίες. Ηδη σχεδιάζουν να μετατρέψουν σε θαλάσσιο παρκο το μοναδικής αρχιτεκτονικής slalom που βραβεύτηκε από τους ξένους ως το καλύτερο και το αρτιότερο και μάλιστα καταφερε να διατηρησει την ηπια περιβαλλοντική μορφή… Τωρα θα γινει της τρελλής εκεί…Επειτα, το φιλετο θα δοθεί σε αρχιτεκτονες και επιχειρηματίες που θα κτίσουν πανακριβες μεζονέτες, ενώ το υπόλοιπο θα χρησιμοποιηθεί με βαση τα σημερινά κτιρια. Συνεδριακά κεντρα κλπ/… θα μεινει για πράσινο ένα τμήμ α του, το οποίο πρασινο κανεις δεν ξερει τί πράσινο θα ειναι…Γκαζονάκι και λουλουδάκια, μικροδενδρυλια ή δενδρα που θα συμβάλουν στην αλλαγή του μικροκλίματος της περιοχής ; Και το νερό, πού θα βρεθεί τόσο νερό για να ζήσουν τα φυτά και τα δένδρα; Εδώ δεν εχουμε να ποτίσουμε τα λίγα που φυτευτηκαν στην παραλιακή και γύρω για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων…. Τί να πω, τωρα; εχεις προσέξει ποσο αχαρη ειναι η Συγγρου στο διάζωμα της ; Εχεις δει ότι δεν υπάρχει δενδροφύτευση σε κεντρικούς και παράπλευρους δρομους με τη δικαιολογία ότι οι καταστηματάρχες φοβούνται τις ρίζες των δενδρων και διαφορα αλλα τέτοια….. Γι αυτό μιλάει για δακρυ, γενικότερο δάκρυ, αν σκεφτείς και ολα τα υπόλοιπα.\\\\\\ουφ

  13. @ Ch
    Πιστεύω ότι λύσεις για το ποδήλατο βρίσκονται, αν επιμένεις. Τώρα με την κλιματική αλλαγή, μια χαρά βόλτες κάνεις και με το …χειμωνιάτικο καύσωνα. Δέστε τι γίνεται σε μικρές πόλεις!

    http://ecology-salonika.org/lib/?p=639

  14. Σωστός ο cirut! Το παράδειγμα της Καρδίτσας δείχνει τι μπορεί να γίνει αν υπάρχει πολιτική βούληση και διάθεση από τους πολίτες για συνεργασία.

    Αν τώρα, Ριτς, υποθέσουμε ότι στην Αθήνα δεν υπάρχει πολιτική βούληση να γίνει τίποτα από όλα όσα θα ήθελες (και νομίζω ότι μπορούμε να το υποθέσουμε αυτό βάσιμα), τότε οι πολίτες θα πρέπει να μπουν αυτοί μπροστά και να αναγκάσουν τον δήμο και τη νομαρχία να ακολουθήσουν. Κι εδώ βρίσκεται η ομορφιά και η χρησιμότητα της συλλογικής δράσης των ποδηλατών της Αθήνας για τους οποίους έγραψε η aka.

  15. @ΤΗΕΟREMA
    Δυστυχώς απο ανθρώπους σαν και εσένα ξεκινάνε τα προβλήματα αυτής της πόλης.
    Αν δέν μπορείς να αφήσεις το κουλάμαξο που έχεις βάλει σε 60 δόσεις,για να πάς στο περίπτερο ή στη δουλειά σου,αποσυμφορώντας αυτήν την άμοιρη πόλη,τότε αυτή η πόλη δεν θα πάψει ποτέ να είναι άμοιρη.
    Αναφέρεσαι στο ότι το ποδήλατο πρέπει να πάει στη άκρη-φαντάζομαι δεν έχεις ιδέα ότι ο ποδηλάτης δεν απολαμβάνει ΚΑΝΕΝΑ απολύτως δικαίωμα του κ.ο.κ
    στην Αθήνα οπότε όπου και να πάει καλυμμένος δεν είναι βασικά απο τη νομοθεσία.
    Προκειμένου λοιπόν να παρακολύουμε τα μεσα μαζικής μεταφοράς τα οποία χρησιμοποιούν χιλιάδες άνθρωποι ΠΡΟΣΠΑΘΟΝΤΑΣ για ένα συλλογικό αποτέλεσμα -μπας και αναπνεύσουμε κάποτε- και αποφέυγοντας να γίνουμε πίτα μεταξύ λεωφορείου,πεζοδρομίου και ταρίφα που κόζαρε πελάτη και πετάγεται δεξιά,θα είμαστε στη λωρίδα σου,για την ακρίβεια στη μέση της λωρίδας σου με οποιοδήποτε ρίσκο και άμα θές πάτα μας!
    Το κρίμα στο λαιμό σου,και εμείς να μη σου φταίγαμε,θα σου έφταιγαν οι πεζοί,τα σκυλιά,οι τροχονόμοι,οι ταρίφες,ακόμα και τα κακώς συγχρονισμένα φανάρια.]
    Δεν πρόσεξες μάλλον οτι προχτές σκοτώθηκε μία γιαγια και ένα παιδάκι στη Λιοσίων επειδή κάποιοι ανεπρόκοποι που δεν θέλουν να αργήσουν στις δουλειές τους πάρκαραν στο πεζοδρόμιο,αναγκάζοντας τους να περπατήσουν στο δρόμο!!!
    Λές και εμείς πάμε τη βόλτα μας,δεν έχουμε δουλειές!

    Αυτά απο μένα,αμα θές σου στέλνω και φωτό μου να με βρείς να με πατήσεις πιό εύκολα!

  16. Ψυχραιμία, προ πάντων ψυχραιμία. Στο δρόμο είναι γενικά καλό να διευκολύνουμε και είναι απολύτως επιβεβλημένο όχι μόνο να διευκολύνουμε αλλά και να προστατεύουμε τον ασθενέστερο. Έτσι, ο οδηγός αυτοκινήτου οφείλει να διευκολύνει το ποδήλατο (σπάνιο στην Ελλάδα) με τον ίδιο τρόπο που ο ποδηλάτης οφείλει να διευκολύνει τον πεζό (σπάνιο παντού). Για μένα, μακάρι να κυκλοφορούσαν μόνο δίκυκλα και μέσα μαζικής μεταφοράς. Από την άλλη πλευρά είμαι βέβαιος πως η Theorema διαφωνεί αλλά δε θέλει να πατήσει κανέναν. Όμως, ας μην της βάζουμε ιδέες… 🙂

  17. Chumba μαζί σου,ποδήλατα,δίκυκλα και πεζοί.Άλλους δεν χωράει αυτή η χώρα πλέον…Και εγώ έχω αμάξι αλλά το παίρνω μόνο ένα σάββατο βράδυ που φορτώνω κ δυο τρείς φίλους και δε θέλω να τους ταλαιπωρώ πέρα δόθε με το λεωφορείο να γίνει το ποτό μιλκ σέικ:P
    Κάποιοι όμως στο δρόμο βλέπουν τις λωρίδες τσιφλίκι τους,απο τις νταλίκες μέχρι τον κίτρινο πυρετό και απο την κάθε χαζή που παίρνει το αμάξι για να πάει στο κολωνάκι για ψώνια μέχρι τη γιαγιά που έπρεπε να ανανεώσει το δίπλωμα πρίν 20 χρόνια…Αυτοί όλοι αποτελούν δημόσιο κίνδυνο με το που βάζουν μπροστά,μιλάνε για εμάς οτι ενοχλούμε και δεν κοιτάνε τι έχουν κάνει στις πόλεις που κοντεύουν να εκραγούν…
    Είναι δε τόσο εγωιστές που ούτε τα ίδια τους τα παιδία δεν σκέφτονται πού θα ζήσουν…
    Και κάτι ακόμα που ανέκυψε προχτές απο προσωπική εμπειρία…Οδηγός δικύκλου κινείτω στο πεζοδρόμιο και περνώντας με χτύπησε [ήμουν πεζή] και όταν του φώναξα οτι είναι γαιδούρι και το πεζοδρόμιο είναι για τους πεζούς,μου έκανε κ***δάχτυλο και μου είπε να σκάσω…Φταίω ή δεν φταίω μετά να πιστέυω οτι μερικές φορές οι μηχανές γίνονται χειρότερες απο τα αμάξια?
    Φυσικά και τον τράβηξα φωτογραφία,φυσικά και αν τον πετύχω πάλι θα φάει μια ‘κλειδιά’ μέχρι απέναντι και φυσικά η φωτο του αριθμού του θα σταλεί στην ένωση πεζών.
    Καλή η ψυχραιμία αλλά όταν συνυπάρχεις με ανθρώπους,όχι με ζώα…
    Ποδήλατα παντού!:]

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.