«Η πλεκτάνη»: Το φιλόδοξο φέσι της χρονιάς


«Μην εμπιστεύεσαι κανέναν», είναι ο υπότιτλος της ταινίας «Η πλεκτάνη» (Body of lies) του Ρίντλεϊ Σκοτ που προβάλλεται από σήμερα στους κινηματογράφους σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Ο υπότιτλος είναι μια εξαιρετικά ακριβής και ειλικρινής προειδοποίηση προς τον θεατή. Μια προειδοποίηση την οποία δυστυχώς δεν αντιληφθήκαμε εγκαίρως.

Μην εμπιστεύεσαι κανέναν. Μην εμπιστεύεσαι κυρίως τον Ρίντλεϊ Σκοτ που υπογράφει την επικών διαστάσεων σαχλαμάρα, τον Ράσελ Κράου και τον Λεονάρντο ντι Κάπριο που σπαταλούν το ταλέντο τους υποδυόμενοι καρικατούρες χαρακτήρων, και κυρίως μην εμπιστεύεσαι όσους καλούν το ποίμνιο να γεμίσει τις αίθουσες γράφοντας για δήθεν ψαγμένο σενάριο που καταγγέλλει τα σκοτεινά κυκλώματα εξουσίας. Το δίωρο πλουμιστό φέσι είναι μια πανάκριβη παραγωγή στην οποία αναπαράγονται τα πιο φτηνά στερεότυπα με σκοπό να τσιμπήσει ο μέσος κακοπληροφορημένος τηλεθεατής.

Ο Ντι Κάπριο είναι ένας φιλόδοξος, δυναμικός, αδίστακτος (αλλά και … ευαίσθητος!), έξυπνος, πολύγλωσσος πράκτορας της CIA. Κυκλοφορεί από Ιράκ, σε Ιορδανία, Συρία, Ντουμπάι και άλλα εξωτικά μέρη (όλα τα γυρίσματα στο Μαρόκο), τρώει ξύλο, του κάνουν τη μούρη καινούρια (είναι πλέον παράδοση σε κάθε ταινία που παίζει ο Ντι Κάπριο να γεμίζει πληγές στο πρόσωπο) και λέει συνηθισμένες υπερσυντηρητικές μπαρούφες τις οποίες οι ταινία μας πλασάρουν για «ψαγμενιές» και ντεμέκ αμφισβήτηση.

Προϊστάμενός του είναι ένας μπούλης, βαρετός, ημίτρελος Ράσελ Κράου που περιφέρεται ασκόπως από το σπίτι του σε φαγάδικα και κοινωνικές εκδηλώσεις και πάλι σπίτι, και κατευθύνει τον πράκτορά του μιλώντας του συνεχώς στο κινητό. Τα 3/4 των διαλόγων είναι στο τηλέφωνο χωρίς αυτό να τους κάνει περισσότερο ενδιαφέροντες. Το αποκορύφωμα όμως της ερμηνείας-παρωδίας είναι ο Μαρκ Στρονγκ στο ρόλο του αρχηγού των Ιορδανικών μυστικών υπηρεσιών. Κάτι το αετίσιο βλέμμα του, κάτι τα χρυσά μανικετόκουμπα και οι καδένες, κάτι τα φανταχτερά κοστούμια και οι γραβάτες, ο Στρονγκ φέρνει περισσότερο σε διασταύρωση πρώην ποδοσφαιριστή με φίρμα του λαϊκού τραγουδιού και πορτορικάνο μεγαλονταβατζή.

Όσο κι αν μπερδευτείς στην αρχή με τα δυναμικά πλάνα και τη δράση, είναι ζήτημα δεκαλέπτου το να καταλήξεις με βεβαιότητα πως πέταξες στον αέρα τα ωραιότατα 9,70 ευρώ του εισιτηρίου τα οποία στο παρακείμενο μπαρ θα μπορούσαν να αγοράσουν 6 ποτηράκια μπύρας. Σε ένδειξη διαμαρτυρίας λοιπόν, δεν βάζω ούτε φωτό ούτε τρέιλερ για τη σαχλαμαρίτσα.

Advertisements

6 thoughts on “«Η πλεκτάνη»: Το φιλόδοξο φέσι της χρονιάς

  1. Απολύτως εύστοχη η απόδοση του τίτλου της ταινίας στα ελληνικά. Πρόκειται για πλεκτάνη εις βάρος του θεατή.

  2. Την ταινία δεν την είδα (κι ούτε σκοπεύω), αλλά κρίνοντας από το γεγονός ότι βασίζεται σε βιβλίο του David Ignatius, γνωστού αρθρογράφου της Washington Post και της Wall Street Journal (βλ. π.χ. πρόσφατο άρθρο όπου πλέκει το εγκώμιο του στρατηγού Petreus επειδή «(he) did something astonishing here (…) He restored confidence and purpose for a military that had begun to think, deep down, that this war (Iraq)) was unwinnable and unsustainable»), δε φανταζόμουν κάτι καλύτερο…

    Πάντως, αν αυτό σε παρηγορεί, δεν πιστεύω ότι η ταινία θα ήταν χειρότερη από το ανόητο, προπαγανδιστικό, ρατσιστικό «Blood Diamond» (επίσης με DiCaprio), που είχα την ατυχία να δω στο σινεμά πέρσι!

  3. @ El Pibe
    Ακριβώς στην οποία συμμετέχουν και κάμποσοι κριτικοί κινηματογράφου που γράφουν για δήθεν ψαγμένο σενάριο κλπ

    @ Άλκης
    Σωστός. Δεν το είχα προσέξει ότι ήταν του μεγα-τρόμπα του Ignatius. Και το Black Diamond το υποστήκαμε (είμαστε επιρρεπείς στα πλουμιστά φέσια) και ήταν όπως το λες. Καλώς ήρθες.
    Ok και το link.

  4. «Το αποκορύφωμα όμως της ερμηνείας-παρωδίας είναι ο Μαρκ Στρονγκ στο ρόλο του αρχηγού των Ιορδανικών μυστικών υπηρεσιών. Κάτι το αετίσιο βλέμμα του, κάτι τα χρυσά μανικετόκουμπα και οι καδένες, κάτι τα φανταχτερά κοστούμια και οι γραβάτες, ο Στρονγκ φέρνει περισσότερο σε διασταύρωση πρώην ποδοσφαιριστή με φίρμα του λαϊκού τραγουδιού και πορτορικάνο μεγαλονταβατζή.»
    Α! Θα το δω οπωσδήποτε!!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.