«Στους δρόμους» λένε οι εκπαιδευτικοί και εξηγούν


Advertisements

12 thoughts on “«Στους δρόμους» λένε οι εκπαιδευτικοί και εξηγούν

  1. Αν ισχύουν τα στοιχεία των εκπαιδευτικών, το αίσθημα της αδικίας σεβαστό και αυτονόητο.

    Όμως και το επιχείρημα περί περαιτέρω φορολόγησης του μεγάλου κεφαλαίου για την αντιμετώπιση της κρίσης έχει και τα όριά του. Απλά, διότι στην Ελλάδα το «μεγάλο κεφάλαιο» είναι πολύ μικρό για την κάλυψη του αβυσσαλέου ελλείμματος.

    Τα κέρδη των τραπεζών για το 2009 ήταν 2,1 δισ. ευρώ:
    http://www.bankingnews.gr/%CE%95%CE%99%CE%94%CE%97%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3/item/1348

    Τα κέρδη των 1700(!) μεγαλύτερων βιομηχανιών ήταν μόλις 1,4 δισ:
    http://www.xak.com/gmain/newsshow.asp?id=99149

    Συνολικά, λοιπόν, τα κέρδη του «μεγάλου κεφαλαίου» αντιστοιχούν μόνο στο 10% του ελλείματος των 40 δισ (ίσως να μου διαφεύγουν μερικά περαιτέρω στοιχεία). Άντε να φτάνουν το 20%, αν υποθέσουμε ότι μερικοί φοροδιαφεύγουν ή ότι θα αυξηθεί η κερδοφορία τους εντός της τρέχουσας χρονιάς. Το υπόλοιπο 80% πώς θα καλυφθεί, σε μία χώρα που ούτε παράγει τίποτα σημαντικό, ούτε προσελκύει ξένες επενδύσεις; Κάπου εδώ τα ιδεολογικά στερεότυπα αντιμετωπίζουν αμήχανα τους αριθμούς

  2. Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με το ερώτημα που βάζεις με βάση τα στοιχεία που παραθέτεις (για τα οποία σε ευχαριστώ). Θα επανέλθω γιατί η ιστορία έχει πολύ ψωμί.

  3. Ευχαρίστησή μου. Να διευκρινίσω, φυσικά, ότι καλά κάνουν οι εκπαιδευτικοί και οι άλλες κοινωνικές ομάδες και διαμαρτύρονται, και ότι η φορολόγηση των τραπεζών, κλπ ππέπει να αυξηθεί. Αυτό όμως κυρίως θα αποκαταστήσει το αίσθμα κοινωνικής αδικίας. Δεν νομίζω όμως ότι θα δώσει λύση στο οικονομικό πρόβλημα της Εληνικής κοινωνίας που μαστίζεται από πολύ χαμηλή παραγωγή, τόσο υλική όσο και υπηρεσιών.

  4. Με αυτά και με αυτά, πρέπει η 6η Μαρτίου να μπει στο ημερολόγιο του παρόντος (β)λογίου ως εκείνη η ημέρα που σημαδεύτηκε από συμφωνία μας επί μείζονος κοινωνικού, πολιτικού και οικονομικού θέματος!

  5. Δίκαιη και αναλογική φορολόγηση μήπως;
    Πάταξη της φοροδιαφυγής;
    Αλλά για να το καταφέρουν αυτό, θα έπρεπε να είχαν ήδη φροντίσει να μεγαλώσουν πολίτες ευσυνείδητους κι από το σχολείο μόνο θα μπορούσε να είχε γίνει κάτι τέτοιο. Αντ’ αυτού, γενιές Ελλήνων ανατράφηκαν με την επιθυμία να αγοράσουν αυτοκίνητο και με ποδοσφαιρικούς φανατισμούς. Δεν ξέρω, είμαι πολύ απαισιόδοξος. Αν και θα συνεχίσω να φωνάζω για δικαιοσύνη και ευνομία μέχρι τέλους…

    • Συμφωνώ Κωνσταντίνε για το ότι χρειάζεται ευσυνειδησία και υπευθυνότητα. Υπάρχει και ένα άλλο παρεμφερές ζήτημα. Από τη μεταπολίτευση και πέρα (πιο πριν δεν υπήρχε ούτε καν αυτό που ονομάζεται σήμερα αστική δημοκρατία) το μόνο όνειρο που πουλάνε οι κυβερνήσεις στους νέους είναι αυτό της μισθωτής εργασίας, Να γίνουν δηλαδή υπάλληλοι, δημόσιοι ή ιδιωτικοί. Η εκπαίδευση, η πολιτική και η γραφειοκρατία) δεν εμπνέει νέους να κάνουν δικά τους πράγματα, δικές τους δουλειές, να γίνουν με λίγα λόγια δημιουργικοί. Κι έτσι η χώρα φτάνει να απαρτίζεται από λίγους που κάνουν ό,τι θέλουν και πολλούς που απλώς υπακούουν μέχρι να την πατήσουν.

  6. Ναι, ιστορική ημερομηνία. Πλάκα-πλάκα συμπτίπτει και με την 100η επέτειο του Κιλελέρ! (άραγε το θυμήθηκε κανείς;). Νομίζω ότι γενικά συμφωνούμε στις αρχές, αλλά διαφωνούμε στις μεθόδους. Δεν βλέπω πλέον ιδιαίτερο νόημα σε απεργίες και διαδηλώσεις, έχουν εξελιχθεί σε απλά ξεσπάσματα απόγνωσης. Θα με ενδιέφερε μια πρακτική συζήτηση για το πως θα βρεθούν και θα μοιραστούν, ας πούμε, τα 10 πρώτα δισ. από αυτά που λείπουν. Η συζήτηση αυτή δεν γίνεται. Απουσιάζει μαζί με το αναπτυξιακό όραμα της κοινωνίας και της πολιτικής της σκηνής.

    • Πρώτα έρχεται η αντίδραση. Καλοδεχούμενη μια και μέχρι πρότινος οι πιο πολλοί νόμζαν πως η κατάσταση δεν τους αφορούσε. Μετά (αμέσως μετά) πρέπει να έρθουν οι πολύ συγκεκριμένες προτάσεις. Αυτές θα κρίνουν και τη συνέχεια.

  7. Η συζήτησή σας είναι πολύ ωραία. Ένα σχετικό κείμενο υπάρχει εδώ:

    http://metablogging.gr/archives/2652

    Πάντως και η φορολόγηση των υπαλλήλων, τα μέτρα περί 14ου μισθού κλπ κλπ δε νομίζω να καλύψουν το έλλειμμα. Μια δραστική μείωση των στρατιωτικών δαπανών ίσως να βοηθούσε όμως.

    Γενικά, τα μέτρα είναι εισπρακτικής λογικής (φόροι στα ποτά και τα τσιγάρα, αυτό πια είναι εντελώς αστείο!) ή μέτρα που υπονομεύουν μακροπρόθεσμα (όπως πχ οι περικοπές στην παιδεία) και γι’αυτό βραχυπρόθεσμης αποτελεσματικότητας.

  8. Χρήσιμο το άρθρο, Krot. Όμως καταλήγει σε διαπίστωση αδιεξόδου, που γενικώς δεν μου πάει. Λέει δηλαδή ότι δεν μπορούμε να περιμένουμε ανάπτυξη ούτε από ΕΣΠΑ ούτε από δημόσιες επενδύσεις. Ε και; Εγώ βλέπω τη λύση σε άμεσες επενδύσεις από χώρες με τεράστια αποθέματα ρευστού (βλ. Ασία και Ρωσία). Και για να παρουσιάσω το αναπτυξιακό μου μανιφέστο, να οι τομείς προτεραιότητας όπου βλέπω την Ελλάδα ανταγωνιστική:

    1. Εκμετάλλευση του σπάνιου ορυκτού πλούτου της χώρας (με όρους περιβαλλοντικής αντιστάθμισης, βέβαια, οι οικολογικές μου επιφυλάξεις πολλές):
    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=73204

    2. Ανανεώσιμες πηγές ενέργειεας (πλην ανεμόμυλων, δεν τους θέλω στο ελληνικό τοπίο, καλύτερα φωτοβολταϊκά)

    3. Βιολογική-ποιοτική γεωργία και εγχώρια μεταποίηση (δηλαδή, ακριβά προϊόντα για δυτικές κυρίως αγορές)

    4. Απελευθέρωση μεγάλων κομματιών γης, για τουριστική κυρίως ανάπτυξη (και εδώ χρειάζονται αυστηροί περιβαλλοντικοί όροι).

    Όσο για τη μείωση των αμυντικών δαπανών, εύκολο να το λέμε, δύσκολο να το εφαρμόσουμε, δεδομένων των συμμαχικών πιέσεων. Για το 2010, πάντως, έπεσαν κατά 22% στα 6 δισ. ευρώ (θέλει ακόμα πολύ δρόμο):
    http://www.isotimia.gr/default.asp?pid=24&ct=59&artid=79911

    Αυτά. Ψηφίστε με!

  9. Εντάξει, ψήφος εμπιστοσύνης κι από μένα. Απέναντι στο αδιέξοδο, νομίζω πως είναι μια καλή απάντηση.
    Τώρα, μου φαίνεται ψιλοδύσκολο το πλάνο να εφαρμοστέι στην σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα και δεν βλέπω σχόλια για την παιδεία (ούτε στο λινκ που έδωσα είχε βέβαια, και δε μπορείς να τα πιάσεις και όλα σε ένα κείμενο 600 λέξεων), που όμως θεωρώ πολύ σημαντικό τομέα.
    Πχ, περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση χωρίς να πιάσεις άνθρωπο τον άνθρωπο, μόνο με θεσμικό πλαίσιο, πολύ δυσκολο το βλέπω.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.